Menu

Pilaren


Data = Mensen begrijpen

Mensen zijn niet gemakkelijk te begrijpen. Mensen onderzoeken, overwegen, veranderen, voorspellen en kopen. Dat alles in een complex samenspel. Er is geeneen individuele techniek, methode of vaardigheid die kan leiden tot een totaalbeeld van mensen. Daarom is het noodzakelijk om te kijken naar zowel beweerd-, gemeten- en sociaal gedrag. De verschillen daartussen leveren de meest interessante inzichten.

Wij vinden het essentieel dat elk data project leidt tot concrete acties. Daarom van elk project het doel om tenminste een van de volgende resultaten te behalen:

  • De conclusies leiden tot een betere marketing- of mediastrategie
  • De conclusies leiden tot betere media-inkoop
  • De conclusies leiden tot betere content of creatieve uitingen

Anders is het “nice to know” – en dat is zonde.

Het echte nut van data

In marketing in media is data toegepast nuttig voor drie doeleinden, de pilaren van data – en dit is dan ook de kern van ons portfolio:

  • Audience Insights: Het echt begrijpen van een doelgroep. Wat doen ze; wat denken ze; wat zeggen ze – en hoe beslissen ze. Wij baseren onze inzichten op ons unieke marktonderzoek, CSS; exclusieve toegang tot Facebook data; en slim gebruik van dataplatformen van onze klanten.
  • Impact & Effect: Het bepalen wat de impact van marketing- en media-initiatieven zijn. Dit omvat alles van slim omgaan met KPI’s; het opheffen van scheidingen tussen online en offline data; wiskundige technieken zoals modelling and machine learning; en visual analytics/dashboarding.
  • Data Activatie: Veel partijen hebben een hoop data liggen. Maar hoe kan je hier actief acties aan verbinden? Hoe kunnen we daadwerkelijk anders onze marketing mee gaan voeren? Welke stappen zijn er nodig om effectiever te communiceren, als de consultants eenmaal de deur uit zijn? Wij begeleiden international klanten in dit proces en leiden hun medewerkers op om echt data-driven marketeers te worden.