Menu

[Adformatie] DAN DNA biedt op sociale media gebaseerde persona’s

8 februari 2017, Birgit Boing


De data-unit van Dentsu Aegis Network Netherlands werkt samen met het Deense persona-marketingbedrijf Motley.

Deze samenwerking stelt DAN DNA (Dentsu Aegis Network Netherlands) in staat om persona’s voor adverteerders te baseren op werkelijke sociale gedragsdata uit de ‘Insights Graph’ van Facebook.

Motley heeft volgens Walter Flaat, Managing Director van DAN DNA, toegang tot de ‘Insights Graph’ van Facebook op een dieperliggend niveau dan andere partijen. ‘Het is daardoor mogelijk om vanuit deze gedetailleerde sociale gedragsdata persona’s te baseren. Dit was voorheen alleen mogelijk op basis van beweerde gedragsdata. De persona’s kunnen gebruikt worden voor het aanscherpen van marketingstrategie, media-inkoop en creaties.’

In de ‘Insight Graph’ beschrijft Facebook de interesses van gebruikers op basis van gedragsdata. Doelgroepen kunnen zo geïdentificeerd en geclusterd worden in termen van demografie, levensfase, interesses en emotionele drijfveren. DAN DNA kan op basis hiervan een op data gebaseerde persona-beschrijving maken voor haar adverteerders. Deze doelgroepen zijn vervolgens ook direct in te kopen binnen de digitale media en er kan direct gerapporteerd worden over de effectiviteit van inkoop op deze persona’s. Naast directe media inkoop zijn de persona’s ook toepasbaar voor contentstrategie, campagne tactieken, merkpositionering en marktclustering.

Je kunt het volledige artikel van Adformatie hier lezen