Menu

Oxyma groep overgenomen door Merkle, onderdeel van Dentsu Aegis Network

22 November 2017, DAN DNA


Dentsu Aegis Network (DAN) maakt vandaag bekend dat het een overeenkomst heeft getekend voor de overname van de Oxyma groep, het leidende marketing performance bureau in Nederland. Deze overname betekent de lancering van Merkle in Nederland onder de vlag van Dentsu Aegis Network Nederland. Na de overname zal Oxyma groep verder gaan als Merkle Nederland.

Oxyma groep, opgericht in 2000, bestaat uit vijf gespecialiseerde bureaus: Oxyma, Oogst, Your Social, aFrogleap en OFS. Deze bureaus gaan na de overname door onder hun eigen naam met de toevoeging: ‘a Merkle company’. Oxyma groep heeft kantoren in Rotterdam, Amsterdam, Breda en Dubai, in totaal zijn er meer dan 340 professionals werkzaam.

Als onderdeel van Merkle, is de Oxyma groep nog beter in staat zijn diensten en kennisgebieden op het gebied van complexe(re) CRM-, marketingtechnologie-, data-analyse- en klantwaardeprogramma’s te verbeteren en schaalbaar te maken in binnen- en buitenland. Dit biedt tevens mogelijkheden voor de specialisten binnen Oxyma en aan klantzijde om zich verder te ontwikkelen binnen het vakgebied van omni-channel marketing.

Oxyma werkt voor een groot aantal nationale en internationale klanten, waaronder KPN, Air France KLM, Audi, Unilever, Vodafone en Ziggo. Oxyma groep heeft ook sterke partnerships met softwareleveranciers zoals IBM, Adobe, Salesforce, Google en Selligent. Een belangrijk aandachtspunt zal zijn om het partnership van Merkle met Pega in Nederland uit te breiden.

“Merkle past perfect bij ons, still Oxyma, but stronger!” zegt Jos van de Loo, CEO Oxyma groep en countryleader Merkle Nederland. “Ze erkennen het belang van wat Oxyma groep doet: het helpen van grote ondernemingen met digitale transformatie en het ontsluiten van klantwaarde. Dat zullen we blijven doen op onze eigen vertrouwde manier van werken. Merkle is tegelijkertijd onderdeel van DAN, wat zorgt voor nieuwe gecombineerde expertise en internationale schaal die wij aan onze klanten kunnen bieden. Deze acquisitie is een acceleratie voor beide bedrijven in de ambitie om uit te groeien tot de onbetwiste marktleider in EMEA op het gebied van CRM, data en technologie”.

Julius Minnaar, CEO van Dentsu Aegis Network Nederland: “Met de komst van Oxyma groep en de lancering van Merkle zijn we in Nederland marktleider in digitale dienstverlening en toonaangevend op het gebied van CRM, data, technologie en performance marketing. De verscheidenheid van onze bureaus zorgt voor een brede keuze voor onze klanten. We zijn trots en verwelkomen het Oxyma team, als Merkle Nederland, in ons netwerk. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking”.

“The acquisition of Oxyma provides global scale and a new footprint for Merkle in the Netherlands and Dubai, which is critically important in executing on our mission of extending Merkle’s people-based marketing capabilities across EMEA,” said David Williams, chairman and CEO, Merkle.
“With a seasoned management team, world-class client base, and complementary vision, Oxyma
will be a tremendous addition to Merkle and Dentsu Aegis Network”.